Mediderm - recenzja kremu

18:37:00


Dziś przychodzę do was z recenzją kremu Mediderm. Jeśli szukacie uniwersalnego (i taniego) kremu do codziennej pielęgnacji skóry Atopowej bądź tej dotkniętej Łojotkowym Zapaleniem Skóry, to świetnie trafiliście!

Krem Mediderm wskazany jest dla osób chorych na łuszczycę, egzemę i atopowe zapalenie skóry. Można go stosować już od pierwszego miesiąca życia. Mediderm nawilża i natłuszcza skórę, zmniejszając tym samym jej świąd i pieczenie. Nie zawiera SLS, parabenów, barwników i substancji zapachowych.

To już moje drugie opakowanie tego kremu. Wróciłam do niego po kilku latach ze względu na desperację, która dopadła mnie razem z nasileniem ŁZS. Wcześniej używałam go do nawilżania skóry trapionej AZS, na którą sprawdzał się zadziwiająco świetnie. Ostatnio postanowiłam zastosować go na twarz, na której zaraz po tym jak odstawiłam sterydy, zaczęły pojawiać się tragicznie wyglądające, czerwone plamy. Po zastosowaniu kremu Mediderm na ogniska zapalne na twarzy, nie zauważyłam początkowo żadnej różnicy, oprócz tej że przestały mnie one troszkę mniej swędzieć. Na pewno zmiany na skórze nie zbladły po jednym dniu, jak to się dzieje w przypadku sterydów. Po 3-4 dniach stosowania maści zauważyłam minimalną poprawę - skóra stała się mniej czerwona, wydzielanie łoju zrównało się prawie do zera. Dodatkowym atutem okazał się fakt, że po aplikacji kremu, nie zauważyłam szczypania czy pieczenia skóry, jak to się dzieje w przypadku innych kosmetyków.

Mimo że Mediderm należy do grupy emolientów (substancje nawilżające skórę o właściwościach natłuszczających i regeneracyjnych), mogłabym się kłócić w kwestii jego nawilżania. W przypadku zmian spowodowanych przez ŁZS, czerwone ogniska zapalne z łojem po jakimś czasie zniknęły, ale w ich miejscu pojawiła się sucha skóra. W przypadku AZS, przy regularnym stosowaniu kremu Mediderm, można zauważyć dobre efekty - brak tzw. charakterystycznej ,,kaszki" i czerwonych, swędzących plam. Skóra wydaje się być nawilżona.

Skład kremu Mediderm :

Aqua Purificataz, Petrolatum, Cetearyl Alcohol, Paraffinum Liquidum, Phenoxyethanol, Cetomacrogol 1000.

CENA : 6-8 zł za 100g produktu

Plusy :
+ niska cena
+ łatwa aplikacja na skórę
+ krem jest bezzapachowy
+ szybko się wchłania
+ opakowanie wystarcza na (bardzo) długo
+ dobry przy AZS
+ nie pozostawia tlustych śladów
+ idealny do codziennej pielęgnacji
+ sprawdza się w zimie jako krem ochronny

Minusy :
- Średnie działanie dla osób z ŁZS
- Miejscami wysuszona skóra
- Długi czas oczekiwania ,,na efekty" przy chorobach dermatologicznych

Mediderm posiada w swojej ofercie krem, emulsję do kąpieli oraz specjalną emulsję pod prysznic.

Moja opinia :

Krem Mediderm jest warty swojej ceny. Idealnie sprawdza się przy Atopowym Zapaleniu Skóry, troszkę gorzej ma się to przy Łojotokowym Zapaleniu Skóry i mocno czerwonych ogniskach zapalnych. Zamiast nawilżać - wysusza. Można go stosować do codziennej pielęgnacji. Opakowanie wystarcza spokojnie na 3-5 miesięcy. Mimo to 4/5.


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Ja mam bardzo sucha skore i czasem peka wtedy ten krem dziala cuda, mam go zawsze przy sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj na zimę sprawdzi się na pewno idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mediderm jest dla mnie za tłusty, ale jeśli nie próbowałaś to polecam Dermedic serię dla skóry atopowej itd. Jak dla mnie rewelacja co do nawilżenia i czasu wchłaniania :) cena też idealna- 13 zł za tubkę.

    OdpowiedzUsuń