Sposoby na walkę z przeziębieniem

16:16:00



Każda okazja jest dobra by choć na chwilę oderwać się od studenckiej rzeczywistości i tym samym od pisania pracy. W sumie ja odrywam się już tak od 3 tygodni. Dziś o tym jak szybko wygrać walkę z przeziębieniem za pomocą domowych sposobów i leków dostępnych w aptece bez recepty :)
Pogoda jaką obserwujemy za oknem sprzyja przeziębieniom. Sytuacji nie ratują również wszyscy ,,pociągający" ludzie w autobusach, sklepach, szkołach i urzędach, nie wspominając już o przychodniach. Jako że ostatnio miałam tą wątpliwą przyjemność spędzenia w łóżku kilku dni (aczkolwiek nie żebym narzekała, moje łóżko to mój najlepszy przyjaciel) spowodowaną właśnie przeziębieniem, to postanowiłam napisać tego posta. Może kogoś uratuje :)





DOMOWE SPOSOBY

1. Syrop z selera

Seler to same cenne witaminy ! Zawiera witaminy A, E, C oraz witaminy z grupy B. 
Przepis na syrop : Pokrojony w plastry seler wrzucamy do kubka i zasypujemy cukrem. Wszystko przykrywamy spodeczkiem i odstawiamy na noc. Ważne żeby odstawić nasz kubek w ciepłe miejsce :) Na drugi dzień pozostaje nam wypicie powstałego syropu :)

2. Jedz czosnek!


Czosnek to jeden z najskuteczniejszych, naturalnych ,,antybiotyków". Wampirów może nie odstraszy ale na pewno skutecznie pomoże w walce z przeziębieniem. Najlepiej działa rozgnieciony i jedzony na surowo :)

3. Herbatka z malinami i cytryną 

Pyszna, rozgrzewająca i zdrowa ! :)

4. Cytryna, cytryna i jeszcze raz cytryna 

Nic tak nie poprawia nastroju i nie gasi pragnienia podczas przeziębienia czy grypy jak herbata z cytryną. Ponadto plasterki cytryny przyłożone do pięt zbijają podwyższoną temperaturę. O zaletach samej witaminy C chyba pisać nie muszę :) 




LEKI KTÓRE POZWOLĄ CI SZYBKO WRÓCIĆ DO FORMY

1. Zatoxin

Idealnie sprawdzają się przy katarze zatokowym :) Zaletą tych tabletek jest też niska cena :)

2. 
Sulfarinol

Stosowałam chyba wszystkie dostępne na rynku krople do nosa i żadne nie przypadły mi do gustu tak jak te. Ulga przychodzi już po kilku minutach :) Warto podkreślić to że Sulfarinol nie tylko zwalcza objawy kataru ale i leczy. Krople pomogły mi wygrać walkę z katarem w ciągu 3 dni :) 

3. Cholinex / Neo - Angin / Strepsils / Septolete / Chlorchinaldin

Często bez tabletek na gardło się nie obejdzie. W moim przypadku z tabletkami na gardło nie rozstaję się przez większą część roku. Zawsze mogę liczyć na Cholinex, Septolete lub Neo - Angin. Po tygodniowej kuracji tabletkami zawsze ratuje mnie Isla (dostępna w różnych smakach) pomocna na chrypkę :) Więcej przydatnych informacji na temat niezawodnych tabletek Septolete i innych leków znajdziecie na stronie http://drogadosiebie.pl/leki-nierefundowane/septolete/ :)

4. 
Syrop prawoślazowy

Kosztuje ok. 2zł i pomaga nam w łagodzeniu objawów związanych z infekcjami górnych dróg oddechowych :) Odkąd pamiętam to zawsze znajdował się w mojej domowej apteczce :)

5. 
Pini Helix / Prospan

Oba są z bluszczu i jakkolwiek to brzmi - nie mają wcale dziwnego smaku :) Pomagają w walce z bakteriami i wirusami i co najważniejsze ułatwiają odkrztuszanie zalegającej flegmy. Ich niezaprzeczalną zaletą jest fakt iż są to syropy ziołowe :)

6. Maść kamforowa

Mama smarowała mnie nią gdy byłam mała. Nie dość że szybko mnie rozgrzewała i ułatwiała oddychanie dzięki zawartemu w niej mentolowi, to skutecznie łagodziła objawy związane z kaszlem :)







You Might Also Like

2 komentarze

  1. Tak się składa, że coś mnie rozkłada, takze bardzo przydatne :)
    Obserwuję, zapraszam do siebie :) http://gossowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim najskuteczniejszym sposobem na przeziębienie jest wypicie bardzo gorącego mleka ze smalcem lub z masłem. Ja wybieram mleko z masłem gdyż bardzo nie smakuje mi smak mleka ze smalcem ale są osoby, które się nim zachwycają.. co kto woli. Dodatkowo siekam jeden ząbek czosnku i przepijam tym mlekiem. Rano czuję się jak nowo narodzona.

    OdpowiedzUsuń