Przyjaźń damsko - męska to mit?

11:33:00


Jedni mówią że przyjaźń między osobami odmiennej płci nie jest możliwa ze względu na zbyt silne oddziaływanie między nimi, drudzy twierdzą, że płeć nie ma tu żadnego znaczenia. I jeśli chodzi o mnie to właśnie z tymi drugimi się zgadzam.

Ten temat chyba nigdy się nie wyczerpie... Co rusz na różnych forach internetowych spotykam się z tematem przyjaźni damsko-męskiej. I wydaje mi się że to właśnie kobietom jest najciężej uwierzyć w jej istnienie. A powinno być przecież na odwrót!  Mężczyźni z reguły są bardziej sceptyczni. Wiąże się to m.in. z tym, że Panowie są bardziej zainteresowani seksem i częściej o nim myślą w przeciwieństwie do naszej płci pięknej dla której seks nie odgrywa pierwszoplanowej roli. Z tego powodu Paniom łatwiej jest utrzymać przyjaźń na czysto platonicznym poziomie.

Chyba każdy z nas ma swojego przyjaciela. Przyjaciel to ktoś bardzo bliski. Ktoś z kim lubimy przebywać, śmiać się, wygłupiać i przekomarzać. To osoba z którą łączy nas coś więcej niż ze zwykłymi znajomymi. To osoba która nigdy nas nie zawiedzie i nie zostawi w najważniejszych dla nas chwilach. I nieważne czy jest kobietą czy mężczyzną. Nigdzie nie jest napisane, że każda przyjaźń damsko-męska polega na zasadzie ,,friends with benefits". Nie każda kobieta widzi w facecie potencjalnego kochanka i nie każdy mężczyzna widzi w kobiecie tylko du*ę którą trzeba koniecznie zaliczyć. Przyjaźń to wzajemne zaufanie, wspólne zainteresowania, lojalność i szczerość. Przyjaźń to po części również miłość. Miłość pozbawiona pożądania. I nie należy nigdy o tym zapominać.

Wiele lat temu zdecydowałam się na przyjaźń z mężczyznami. Dziś nie żałuję. Nie mam ani jednej przyjaciółki. Owszem, mam koleżanki ale nie zwierzam się im. Na powierników swoich tajemnic wybrałam płeć męską. Mężczyźni wzbudzają u mnie większe zaufanie i są bardziej interesującymi rozmówcami niż kobiety. Sądzę że wiąże się to też po części z moimi zainteresowaniami i specyficznym poczuciem humoru. Poza tym nikt tak jak facet nie powie Ci (szczerze aż do bólu!) czy dobrze wyglądasz w danym stroju, czy Twój makijaż nie wygląda jak ściągnięty spod latarni i czy Twoje nowe perfumy nie śmierdzą jak kocie szczyny. W końcu facet wie najlepiej jakie kobiety mogą się podobać ;)

Przyjaźń damsko-męska jest bardzo cenna i przynosi obopólne korzyści. Nie ma co ukrywać - kobiety lubią wyolbrzymiać i robić tzw. ,,z igły widły". Wtedy pomocny okazuje się męski punkt widzenia. Panowie z reguły podchodzą do życia mniej emocjonalnie, co pozwala im na trzeźwą ocenę sytuacji. Ja sama dzięki uwagom moich przyjaciół widzę co robię źle, z czym przesadzam i czego nie powinnam robić będąc w związku. To działa też w drugą stronę. Dzięki tej przyjaźni uczymy się siebie - poznajemy swoje wady i zalety, dostrzegamy to na co do tej pory nie zwracaliśmy uwagi.

Zaraz ktoś powie, że ,,Przyjaźń damsko-męska prędzej czy później kończy się związkiem/w łóżku/chorobą weneryczną". Nigdzie nie jest powiedziane że przyjaźń damsko-męska musi zakończyć się związkiem. Ja sama nigdy nie miałam z tym problemu. Sądzę że było to spowodowane przede wszystkim tym, że od początku nasza relacja była jasna dla obu stron, po drugie zawsze byłam w związku, no i co najważniejsze - zarówno ja jak i moje ,,męskie przyjaciółki", na samą myśl o czymś więcej niż przyjaźń mamy odruch wymiotny. Taki nasz urok. Tzn. bardziej ich. Ja przecież jestem piękna.

To czy masz przyjaciela, czy przyjaciółkę nie ma żadnego znaczenia. Przyjaźnić można się z każdym, niezależnie od płci. Zanim jednak zdecydujemy się na platoniczną damsko-męską relację musimy zadać sobie pytanie - czego tak naprawdę chcemy? Jeśli chodzi nam tylko i wyłącznie o przyjaźń to nie będziemy mieć żadnego problemu z tym by nasza relacja została pozbawiona pierwsiatka seksualnego. W przypadku gdy pod pretekstem przyjaźni, oczekujemy od tej drugiej osoby czegoś więcej, nie ma mowy o czysto platonicznej relacji.

You Might Also Like

21 komentarze

  1. Mam podobne jak Ty, doświadczenia na polu przyjaźni damsko-męskiej i zgadzam się z Tobą w 100%, że najlepszą "przyjaciółką" dla kobiety jest mężczyzna:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie same doświadczenia.
    Swoją drogą świetny wpis ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm.. a ja się zastanawiam, czy można "zdecydować się na przyjaźń tylko z mężczyznami" - przecież jeśli trafisz na osobę, która tym przyjacielem prawdziwym jest, to jakie znaczenie ma płeć? Czy odrzucisz przyjaźń kobiety, bo wiele lat temu zdecydowałaś, że z kobietami przyjaźnić się nie będziesz? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że nie. Ale do tej pory nie spotkałam na swojej drodze wartościowej kobiety tzn. materiału na przyjaciółkę :) Zawsze po jakimś czasie wychodziło ,,szydło z worka" i wspaniała koleżanka okazywała się dwulicową żmiją :)

      Usuń
  4. Nie mam co prawda przyjaciół (z wyboru) ale mam bliskiego kolegę i wierzę w koleżeństwo damsko-męskie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba nie mam tego szczęścia. Moje przyjaźnie z mężczyznami zawsze kończyły się jakimiś zauroczenia mi, jak nie z jednej to z drugiej strony ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam przyjaciela, ale skończyło się na tym, że zaczął coś do mnie czuć i postanowił zerwać wszelkie kontakty, aby nie mieszać w moim związku, za co bardzo go cenię.
    Ogólnie przez tę sytuację trudno mi uwierzyć w czystą przyjaźń damsko-męską :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto się zrażać do takiej przyjaźni przez tą jedną sytuację :) W ten sposób można poznać naprawdę wartościowych ludzi :)

      Usuń
  7. Mam nieco odmienne doświadczenia, ale wynikało to głównie z mojej winy. Aczkolwiek wciąż wierzę, że coś takiego jak przyjaźń damsko-męska istnieje, tylko jest trudniejsza do ogarnięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam w czasach licealnych takiego prawdziwego kumpla, z resztą on nawet miał dziewczynę od wielu lat, więc da się ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam i nie znam takiego przypadku...gdzie istnieje przyjaźń kobieta-mężczyzna no chyba ,że jest gejem..

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech... powiem tak, dobry kumpel nie jest zły, a właściwie potrafi być najlepszy na świecie. Nie będę wyjątkiem, jeśli napiszę, że też w moim życiu byli fajni faceci i byli fajnymi kumplami. Niestety, w obu przypadkaach po jakimś czasie okazywało się, że im sama przyjaźń nie wystarcza. Młoda byłam ... może dawałam tez błędne komunikaty, dziś już nie analizuję. BYło, minęło

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam podobnie. Przyjaźń z facetami jest znacznie lepsza niż z kobietami, ponieważ oni potrafią dochować tajemnicy, nie obgadują, nie plotkują. Kobiety zawsze znajdą jakiś pretekst, żeby drugiej osobie dowalić, tak już jesteśmy przynajmniej niektóre "skonstruowane". W przedszkolu zawsze wolałam przebywać w towarzystwie chłopaków, można powiedzieć, że byłam chłopczycą, do dzisiaj również tak zostało, mam lepsze relacje z facetami, niż z kobietami. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem przekonana co do istnienia czegoś takiego jak przyjaźń damsko-męska... Uważam, że któraś ze stron chciałaby czegoś więcej ale nie widząc szans stara się zbliżyć i czekać na rozwój sytuacji. Czasem to daje efekt. Na dłużej, na krócej, może na całe życie. Być może takie zdanie to kwestia własnych doświadczeń...Ale to tylko moje skromne zdanie.
    Pozdrawiam!

    www.cheapholidayperfectstay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie masz rację. Przyjaźń fanki męska istnieje i da się utrzymać w normalnych relacjach bez miłości. Kobiety uwielbiają plotkować i nawet przyjaźnić się z facetami jest o wiele lepiej.
    Pozdrawiam TCk :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim zdaniem przyjaźń damsko męska nie istnieje. zawsze któraś strona ma większe oczekiwania, mimo że często tego nie pokazuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój dawniej najlepszy przyjaciel dziś jest moim narzeczonym. Niespodziewanie coś się zmieniło i wcale nie żałuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście uważam, że zarówno przyjaźń damsko-męska jaki i damska czy męska jest tak samo ważna. A to jakich powierników sobie wybieramy zależy tylko od nas :)
    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem podobnego zdania. Można się przyjaźnić z każdym, byleby na starcie wiedzieć czego tak naprawdę się oczekuje. Nie możemy oszukiwać ani siebie, ani drugiej osoby – bo prędzej czy później zakończy się to poważnym ciosem.

    Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, by... wszystko od samego początku było jasne... i nie było rozczarowania, że wylądowaliśmy we „Friendzone”, kiedy tak naprawdę oczekiwaliśmy czegoś innego. Wiadomo – na starcie znajomości, trudno ustalać „reguły gry”, nie mniej... niekiedy jest to konieczne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wierzę w przyjaźń damsko męską zawsze kończy się tak samo

    OdpowiedzUsuń
  19. Uważam, że nie istnieje coś takiego jak przyjaźń damsko męska https://swiatfacetow.pl/jak-wyjsc-z-friendzone-poradnik/

    OdpowiedzUsuń