Nie taki dentysta straszny jak go malują... Żartuje...

18:27:00


Niektórzy ludzie panicznie boją się dentystów. Dźwięk borowania przyprawia ich o dreszcze a nie daj Boże jęki pacjenta w gabinecie sprawiają że mają ochotę sprawdzić czy nie zostawili w domu żelazka na gazie. Do wczoraj za nic nie mogłam pojąć tych obaw i lęków. Bo przecież co strasznego może być w wizycie u dentysty?
Odwiedzam stomatologa regularnie i mimo tego za każdym razem zasilam jego kasę gotówką którą mogłabym oczywiście przeznaczyć na tonę słodyczy.Po tylu wizytach nie straszne mi leczenie kanałowe - nawet bez znieczulenia (tak, to jest możliwe !), plombowanie, borowanie, itp. A co z dentystami? Nie ma się czego bać. Tzn. tak uważałam do marca. Mówi wam coś słowo ,,resekcja" ? Jeśli nie to jesteście wielkimi szczęściarzami i życzę wam żebyście nie musieli się z nim nigdy spotkać. Nie będę tutaj rzucać formułkami wyjaśniającymi o co w tym chodzi. Przytoczę tylko cztery słowa kluczowe które choć trochę przybliżą wam całą sytuację - skalpel, ból, ból, szwy. Mogę jeszcze dodać że zabieg resekcji stosuje się wtedy, gdy leczenie kanałowe nie zadziałało tak jak trzeba. Przechodząc do mojej wizyty u chirurga stomatologicznego - w marcu po godzinie spędzonej na fotelu, kilku szwach i uronionych łzach (wstyd się przyznać ale bolało cholernie) wyszłam z gabinetu. Każda minuta przed wyjściem z niego ciągnęła się w nieskończoność. Obietnica że najbardziej zaboli wbicie strzykawki ze środkiem znieczulającym mijała się z prawdą. Po powrocie do domu pierwszym i jedynym celem było łóżko (zazwyczaj jest to lodówka). Gdy już trochę odpoczęłam, to zgodnie z zaleceniami lekarza, poszłam po lód z którym miałam się nie rozstawać przez najbliższy weekend. Jakież było moje zdziwienie gdy po otwarciu zamrażarki okazało się że kostek lodu brak a zanim się ,,zrobią" minie jakaś godzina. Ale skoro lekarz kazał... wyjęłam więc zamarzniętę schabowe (Polak potrafi) i ruszyłam z nim do łóżka. Gdy się odmroziło i już miałam wpaść w panikę że skończę z warzywkami na patelnię na policzku lub (co gorsza) z całym kurczakiem, okazało się że kostki lodu są już gotowe (lód lodem, ale usta Anżeliny Żoli jak były, tak są). Na domiar złego z każdą godziną zaczęłam puchnąć, wieczorem doszła gorączka a przed snem dobił mnie ból. Do tej pory nie miałam takich ,,przygód" po wizycie u dentysty. Ale widocznie musi teraz poboleć, by kiedyś nie bolało 
Emotikon smile
Dziś wiem jak czuje się chomik syryjski z napchanymi policzkami. Wiem też jak może czuć się gwiazda filmowa po świeżej dawce botoksu wstrzykniętego w wargi (w sumie moje usta bardziej przypominają te które ma karp). Muszę też wspomnieć że największym moim błędem ostatnich godzin było zjedzenie kilku plasterków pomidora które ktoś przypadkiem posolił (ałaaaaaaa). A tak na koniec to pamiętajcie - dentysta nie jest taki straszny jak go malują! Tzn. to już w sumie zależy od celu wizyty...

Miłego wieczoru !


 Emotikon smile

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Życzę szybkiego powrotu do dobrego samopoczucia. Oby zęby jak najrzadziej doskwierały. Tak, rzeczywiście, istnieje strach przed dentystami. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jesteśmy, by pomagać ludziom, choć zdajemy sobie sprawę, że czasami ból może odstraszać przed wizytami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dentysta wcale nie jest straszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy od lekarza, ale jeśli chodzi Dentysta Gdynia to akurat ma dobre opinie i pacjenci go oblegają. Bardzo ważne jest właśnie to , aby lekarz miał podejście i rękę do leczenia zębów. Inaczej to strach chodzić

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie mam problemu z chodzeniem do dentysty. Dzieci też od początku przyzwyczajałam do wizyt w https://www.dentystagdynia.pl/oferta/stomatologia-dziecieca/ i nie płaczą gdy idą na kontrolę :) To ważne by dbać o zęby, ich nieleczenie może mieć negatywny wpływ na zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie tylko dzieci boją się dentysty. Taki strach wynika przede wszystkim ze złych doświadczeń. To dlatego najlepiej jest wybierać tylko sprawdzone gabinety, które zwracają uwagę na komfort pacjentów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdańsk jest miastem, gdzie stomatologia rozwija się dynamicznie. Dzięki zaawansowanej technologii i wysoko wykwalifikowanemu personelowi, pacjenci otrzymują opiekę na najwyższym poziomie. Wizyta u stomatologa w Gdańsku to gwarancja satysfakcji.

    OdpowiedzUsuń